| CONCEPT | BRANDING | PRODUCT DESIGN | SOCIAL DESIGN | ILLUSTRATIE | GRAFISCH DESIGN |
Foto Katoenclub

Hi, welkom!
Ik ben Lois Koster en ik ben vormgever.

 

Inmiddels werk ik al ruim 12 jaar als vormgever zowel 2D- als 3D design. Waarvan de eerste 4 jaar samen met Leonie als social designer. Ruim 8 jaar in opdracht als illustrator en grafisch vormgever met tussendoor eigen projecten.

 

Vanaf het begin zijn vrijwel alle samenwerkingen met maatschappelijk betrokken opdrachtgevers of partners. Door mijn ervaring weet ik me goed in te leven in de mensen met wie ik samenwerk en ik kan mij ook inleven in de doelgroep.

 

Of het nu om product ontwerp gaat of een illustratie opdracht. Ik ontwerp om een goed gevoel te verspreiden.

OMSCHRIJVING VAN MIJN WERK: " POSITIEVE EENVOUD MET EEN DIEPERE LAAG."

Ik vond het vroeger al erg ontspannend om te kleuren!

 

Creativiteit zat er al vroeg in. Mijn ouders: “Tijdens een etentje in een restaurant gaven wij een kleurplaat en daar was je de avond zoet mee”. De creatieve geest heb ik van beide ouders en dit ontwikkelde zich op de basisschool en de middelbare school in het technieklokaal en tijdens beeldende vorming.

 

Van het Nimeto naar de Hoge school voor de Kunsten in Utrecht, waarna ik met het afstudeerproject en mijn vriendin een betekenisvol bedrijf begon. Ik wist toen één ding zeker  “Ik wil als vormgever niet zomaar wat moois maken, maar ook van betekenis zijn.”Inmiddels heb ik een netwerk opgebouwd met veel maatschappelijk betrokken ondernemers en daar wordt ik blij van!

IK WIST TOEN ÉÉN DING ZEKER " IK WIL ALS VORMGEVER NIET ZOMAAR WAT MOOIS MAKEN, MAAR OOK VAN BETEKENIS ZIJN."
Lois vroeger
Het is gestart bij de projecten “Spijkerbrij” & “Veterkleed”.

 

Vanuit een maatschappelijke kwestie ontwikkelden ik samen met Leonie belevingstafels om mensen te laten ervaren hoe het product tot stand komt.

 

Spijkerbrij werd ontworpen vanuit het jeansoverschot; De oude spijkerbroek als grondstof voor een nieuw materiaal tot een nieuw product. Veterkleed werd gemaakt om te reizen langs verschillende woonzorghuizen en grote beurzen, van ’t Huis aan de Vecht tot de Dutch Design Week. Al kletsend werd er samen geborduurd met restpartijen veters en als resultaat: Een Veterkleed en heel veel waardevolle ontmoetingen. In de openbare ruimte werd er kennis gedeeld en kennis gemaakt!

 

Een andere passie van mij was toen ook al illustreren en branding en hierin begonnen de opdrachten ook te komen tot op heden.

Een greep uit persmomentjes & expo’s

 

Silvercreek campagne 2017 | www.silvercreek.nl

 

Festival 2017 | Grow Festival

 

Lezing TedXDelft | www.tedxdelft.nl

 

Viva interview 2016 | www.viva.nl

 

TV interview 2015 | RTL Boulevard

 

AD interview 2015 | www.ad.nl 

 

Dutch Design Week 2014 | www.connecting.thedots.nl

 

Lezing 2015 | Pakhuis de Zwijger ‘Trash 2.0’